A gyógyszertári informatika jövője címmel tartott előadást Szepesházi Zsolt vezérigazgató és Dr. Schvarckopf Tamás gyógyszerész vezető a Gyógyszerészek XXXI. Országos Kongresszusán.
Kiemelték, hogy a mind a Novodata Zrt., mind pedig az LX-Line Kft. három fő fókuszterülete a (1) gyógyszerészek idejének felszabadítása, a (2) gyógyszerész szakmai munka és az (3) üzleti szemlélet támogatása.
Ezt alátámasztandó a 2020-2021-es év fejlesztései között mindkét cégnél szerepeltek a digitális megoldások:
- a szélesképernyős officina,
- a Hotline-szolgáltatás,
- a Beteginformációs Monitor és
- a versenyképességi csomagok.
Utóbbi kapcsán az érdeklődők egy esettanulmány részleteivel is megismerkedhettek. Megtudhatták, hogy akár több mint 1,5%-os árrésnövekedés is generálható a teljes gyógyszertári forgalomra vonatkozóan egy algoritmus (Automatikus Árazó) segítségével. A magasabb árrésen túl a szoftvert használók 85%-os időmegtakarításról is beszámoltak.
Az előadás második felében Dr. Schvarckopf Tamás ismertette az idei év jogszabályi változásait, úgy mint az eGYSE, valamint a FoNo VIII. bevezetése. Fontos megemlíteni, hogy a FoNo VII. előiratai szerinti gyógyszerek a rendelet hatályba lépésétől számított hatodik hónap utolsó napjáig, azaz 2022. január 31-ig készíthetők és forgalmazhatók társadalombiztosítás terhére. Ezek a termékek az előírt felhasználási időtartam figyelembevételével forgalmazhatók és használhatók fel. Az ilyen típusú készítmények rendelésekor a készítmény neve után a FoNo VII. megkülönböztető jelzést kell alkalmazni, és ugyanezt a jelzést a gyógyszerésznek a kiadott gyógyszeren is fel kell tüntetnie.
A prezentáció utolsó harmadában részletesebben megismerhettük a Beteginformációs Monitor működését. A 10 colos (tablet méretű) másodlagos monitor elsődleges funkciója, hogy kijelzi a beteg számára az EESZT-ben található aktív eReceptjeit, ezzel könnyítve a beteg-együttműködést. A készítmények beazonosítását termékfotók segítik, a termékár, illetve a fizetendő összeg megjelenítése pedig megkönnyíti a döntés meghozatalát a vásárló számára. A kijelző a vásárlások közti időben promóciós felületként szolgál. Amennyiben többet szeretne tudni erről a díjmentes megoldásról, hívja rendszertanácsadóját!